Menu

Produkter

Vilkår og Betingelser

LÆS VENLIGST DISSE VILKÅR OG KRAV GRUNDIGT, INDEN DU KØBER NOGET, OG GEM VENLIGST EN KOPI TIL FREMTIDIGT BRUG.

I kraft med at du køber fra denne onlineforhandler, accepterer du disse betingelser. Håndklæderadiator.dk forbeholder sig retten til at modificere, ændre eller opdatere disse betingelser for brug når som helst, og du accepterer at være bundet af sådanne ændringer eller opdateringer ved efterfølgende besøg.

1.1 Disse salgsbetingelser gælder for alle varer, som leveret af Håndklæderadiator.dk
1.2 Der eksisterer ikke nogen kontrakt mellem dig og leverandøren, før leverandøren har modtaget og accepteret din ordre, og før leverandøren har modtaget fuld betaling. Først da er der en bindende juridisk kontrakt mellem leverandøren og kunden.
1.3 Du vil modtage en kvittering for din ordre via e-mail, som en forsikring, når du har afgivet din ordre, men gennemførslen af dit køb vil først finde sted efter betalingen er gennemført, og du vil modtage vores accepteret e-mail. Der forlægger nu en bindende juridisk kontrakt, som er underlagt disse vilkår og betingelser.
1.4 Kontrakten er underlagt din fortrydelsesret (se nedenfor).
1.5 Leverandøren kan ændre disse vilkår for salg uden varsel til dig i forhold til fremtidige salg.

2.1 Produktbeskrivelser og priser er som vist på leverandørens hjemmeside på tidspunktet for din ordre. Moms er inkluderet i prisen. En ordrebekræftelse med angivelse af moms bliver automatisk sendt til kunden på tidspunktet for bestillingen.
2.2 Alle varer på siden er tilgængelige (medmindre andet er angivet). I tilfælde af at de varer, du har bestilt, ikke er på lager, efter at du har modtaget din ordregodkendelse, vil leverandøren informere dig om dette så hurtigt som muligt, og tilbagebetale eller give dig et tilgodebevis på det fulde beløb, der er betalt. Alternativt kan du vælge at vente, indtil varen igen er på lager.
2.3 Der gøres alt for at sikre, at priserne der vises på leverandørens hjemmesiden er korrekte på tidspunktet for din ordre. Hvis der findes en fejl, vil leverandøren informere dig så hurtigt som muligt og giver dig mulighed for at bekræfte din bestilling til den korrekte pris, eller annullere din ordre. Hvis leverandøren ikke modtager et svar fra dig inden for 14 dage, efter at have informeret dig om fejlen, vil ordren automatisk blive annulleret. Hvis du annullere ordren, eller hvis ordren annulleres automatisk på grund af den 14 dage lange udløbsperiode, vil leverandøren tilbagebetale eller give dig et tilgodebevis for det fulde beløb, der er blevet betalt.
2.4 I særlige tilfælde, kan du blive pålagt at betale et ekstra leveringsgebyr for varerne i tillæg til den pris, der vises på hjemmesiden. Hvis dette er tilfældet, vil du blive underrettet, før du foretager betalingen.
2.5 Vi tilstræber altid at have billeder af de faktiske produkter, men produktbilleder er kun tænkt som illustrationer, og i nogle tilfælde kan de afvige en smule fra det faktiske produkt. I forhold til radiatorer, gælder dette gælder specielt for de produkter med vandrette rør, i forhold til antal, og afstanden mellem rørene.
2.6 Vi bestræber os på at give detaljerede og nøjagtige oplysninger til de enkelte produkt beskrivelser, men fejl kan ikke udelukkes.
2.7 Radiatorer er brugsgenstande. På grund af karakteren af de produkter og den måde de er fremstillet (især dem som er svejset i hånden) kan små afvigelser forekomme med hensyn til deres størrelse. Uoverensstemmelser på + / - 3% anses som acceptabelt. Vi vil derfor på det kraftigste anbefale, at du ikke foretager noget installationsarbejde, før du har modtaget og kontrolleret dine produkter.

3.1 I forhold til betaling, accepterer vi i øjeblikket betalinger med PayPal og kreditkort (MasterCard, Visa og American Express). Betaling skal være fuldført før varen afsendes. I tilfælde af at der sker brud i forhold til betalingen, vil leverandøren være berettiget til at opsige kontrakten øjeblikkeligt.
3.2 Varerne vil først blive leveret når betalingen er gennemført.
3.3 Betalingen kan ikke afdrages, medmindre andet er aftalt mellem dig og leverandøren.
3.4 Når du betaler med kreditkort og PayPal på vores hjemmeside, vil du bemærke, at adresselinjen på betalingssiden starter med https. "S" står for 'sikre', hvilket betyder, at de oplysninger, du indtaster, er krypteret med SSL. Alle oplysninger er sendt direkte videre til vores bank. På grund af det høje niveau af sikkerhed, vil vi på intet tidspunkt være i stand til at få adgang til dine kreditkortoplysninger. Af sikkerhedsmæssige grunde vil vi aldrig bede dig om dine kreditkortoplysninger over telefonen. Hvis du ønsker at købe noget over telefonen i stedet for online, kan vi tage imod din ordre, men du bliver nødt til at logge ind på din kundekonto bagefter, for at fuldføre betalingen.
3.5 Betalinger via American Express kort foregår gennem PayPal. Dette betyder ikke, at du er nødt til at oprette en PayPal-konto. Når du vælger American Express som din betalingsmetode, vil du blive omdirigeret på PayPals website. Du kan derefter foretage din betaling som ”gæst”.

4.1 Gratis levering gælder for alle ordrer, medmindre andet er angivet.
4.2 De varer du bestiller vil blive sendt til den leveringsadresse, du giver, når du afgiver din ordre. Ændringer kan ikke foretages til leveringsadressen, når ordren er afsendt.
4.2.1 Vi benytter etablerede kurerselskaber, såsom UPS og TNT, for de fleste af vores forsendelser. Hvis der bestilles særskilt, vil mindre genstande, såsom ventiler og varmeelementer blive sendt med et anbefalet brev via af Post Danmark. Leveringstiden kan hermed stige med yderligere 2-3 arbejdsdage.
4.2.2 Hvis vi modtager din bestilling og betalingen er gennemført før kl. 12.00, vil varerne blive afsendt samme eftermiddag. Alle ordrer, der modtages efter dette tidspunkt vil blive sendt den efterfølgende arbejdsdag.
4.2.3 I visse tilfælde, vil din ordre blive afsendt i mere end én forsendelse. I så fald alle disse forsendelser ikke kan sendes samme dag, vil vi gøre vores bedste for at informere dig herom.
4.3 Hvis en leverance ikke kan gennemføres af grunde, som er uden for vores kontrol, vil vi informere dig så hurtigt som muligt og tilbagebetale det fulde beløb eller tilbyde et tilgodebevis.
4.4 Hvis du ikke acceptere eller nægter at modtage en levering, fordi du ønsker at annullere din handel, skal leverandøren refundere det fulde beløb indenfor 14 dage. I så fald du ønsker at annullere en handel, skal du returnere varerne til leverandøren for egen regning. Vi vil ligeledes fratrække vores oprindelige forsendelsesomkostninger fra summen, der vil blive refunderet til dig. Du skal kontakte vores kundeserviceteam og meddele, at du ønsker a annullere en handel, og derefter få returadressen. Alternativt kan vi forsøge at sørge for, at varene kan blive samlet op på din adresse. I så fald forbeholder leverandøren sig retten til at fradrage eventuelle omkostninger i forbindelse med afhentningen af varerne.
4.5 Vi vil gøre alt hvad der står i vores magt for at levere varerne så hurtigt som muligt efter din bestilling er blevet accepteret, og din betaling er gennemført og modtaget. De fleste leverancer tager 2 -3 hverdage efter betalingen er modtaget. Dog kan leveringer til mere fjerntliggende steder tage længere tid, og der kan ligeledes forekomme et ekstra transportgebyr. Hvis din ordre falder ind under denne kategori, vil du blive underrettet om eventuelle ekstra omkostninger og have mulighed for at acceptere den ekstra afgift, eller annullere din ordre. I meget sjældne tilfælde kan din levering blive forsinket af andre grunde, for eksempel fordi varen ikke er på lager. Vi vil således bestræbe os på at informere dig om sådanne forsinkelser med det samme.
4.5.1 Det er vigtigt ikke at have bestilt en blikkenslager eller elektriker til montering, før du har modtaget varerne og kontrolleret dem for eventuelle skade, og for forkerte eller manglende elementer. Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelle tab for dig, som er pådraget ved uundgåelige forsinkelser under leveringen. Hvis vi bliver underrettet om en sådan forsinkelse, vil vi informere dig så hurtigt som muligt.
4.6 Når du modtager din ordre, vil du blive bedt om at kvittere for at modtagne varer er i god stand. Du accepterer således at åbne alle kasser og grundigt kontrollere varerne for transportskader eller andre skader, forkerte eller manglende genstande på dagen for leveringen, og underrette os inden for 72 timer efter leveringen. Påstande om beskadigede varer og/eller forkerte og/eller manglende genstande skal være frembragt senest 72 timer efter modtagelsen af ??leverancen. Ellers, vil de ikke blive accepteret.
4.6.1 Du skal tage digitale billeder af de beskadigede genstande og af den beskadigede emballage (hvis skaden er sket under transporten). Disse fotos skal sendes til vores kundeserviceteam (info@håndklæderadiator.dk), som bevismateriale, så de kan blive vurderet. Behold al original emballage i tilfælde af at den skal inspiceres af kurerfirmaet, eller sendes tilbage til os. Vi vil bede dig om serienummeret på genstanden. Hvis dit krav er vellykket, vil vi erstatte de defekte/beskadigede genstande, forudsat at varen stadig er på lager. Hvis varen ikke længere er på lager, vil vi tilbyde dig en tilsvarende vare eller refundere din betaling.
4.6.2 I de seneste elleve år har vi forbedret vores produkters emballage betydeligt for at minimere eventuelle skader på vores produkter under leveringsprocessen. Men trods alle vores anstrengelser kan der en sjælden gang opstå transportskader. På grund af den beskyttende emballage, kan du måske ikke se nogen synlige skader på den ydre emballage. Men du skal åbne og kontrollere dit produkt, så snart du modtager dem på den oprindelige leveringsadresse (vi er ikke ansvarlig for transportskader, hvis ordren allerede er blevet flyttet til en anden adresse / beliggenhed).
Transportskader eller manglende produkter skal rapporteres gennem e-mail senest tre arbejdsdage efter modtagelse af din ordre. Indsend venligst billeder af det beskadigede produkt og dets emballage. Når vi har modtaget din besked og billeder, vil vi rapportere transportskaden til fragtfirmaet. Fragtfirmaet vil derefter hente det beskadigede produkt sammen med den originale emballage. Derefter vil et helt nyt produkt blive sendt. Enhver manglende produkter skal meddeles senest tre dage efter leveringen. Nogle af de små produkter (såsom ventiler eller varmeelementer) er pakket i håndklæderadiatorens primære kasse. Tjek venligst al emballage grundigt, før du kontakter os vedr. manglende produkter. Alle ordrer sendes med en adresse/følgeseddel, som er fastgjort på ydersiden af emballagen. Følgeseddelen vil være afkrydset af vores lagermedarbejdere. Tjek venligst følgeseddelen, før du kontakter os vedr. manglende produkter. Opbevar følgeseddelen for fremtidig reference.
Bemærk, at vi kun accepterer erstatningskrav for transportskader og manglende produkter,
* Hvis det rapporteres senest tre dage efter modtagelse af din levering
* Hvis du stadig har den originale emballage, kasser & bobleplast
* Hvis alle de leverede produkter er stadig på den oprindelige leveringsadresse, og er ikke blevet flyttet til en anden beliggenhed

Hvis ovennævnte betingelser ikke er opfyldt, kan vi desværre ikke opkræve fragtfirmaet, og vi kan ikke acceptere dit erstatningskrav. Bemærk, at vi også kraftigt anbefaler, du ikke bestiller en blikkenslager / installatør til at installere dine produkter, før du har modtaget din ordre og inspiceret produkterne. Vi kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle yderligere omkostninger, som måtte opstå på grund af transportproblemer eller manglende produkter med din bestilling!
4.6.3 Hvis du ikke er til stede ved leveringen, vil kurerfirmaet efterlade et kort med deres kontaktoplysninger. Du skal således kontakte kurerfirmaet så hurtigt som muligt, og oplyse dit tracking/sporingsnummer og derefter aftale et nyt afleveringstidspunkt. Ellers vil leveringen blive returneret til leverandøren, og du vil blive holdt ansvarlig for eventuelle forsendelsesomkostninger.
4.7 I henhold til de lovfæstede rettigheder, vil håndklæderadiator.dk ikke stå til ansvar for udeblivende/manglende levering, hvis dette skyldes borgerlige uroligheder, optøjer, oversvømmelse, brand, brud på lovgivning eller andre årsager, som er uden for vores kontrol, eller hvis der er mistanke om svindel med kreditkort eller lignende. I sådanne tilfælde, vil vi gøre alt hvad vi kan for at informere dig inden for fjorten (14) dage fra ordreafgivelsen, da produktet ikke vil blive sendt som aftalt. I sådanne tilfælde vil Håndklæderadiator.dk ikke tage imod din betaling eller straks refundere betalingen. Det er dit ansvar at sikre, at du bestiller fra Håndklæderadiator.dk med tilstrækkelig tid til at forhindre tab som følge af sådanne.

5.1 Du har ret til at annullere din bestilling/handel når som helst indenfor 30 dage efter modtagelsen af varerne (se nedenfor).
5.1.1 Dette gælder ikke for varer, som er specialdesignet efter bestilling.
5.2 For at benytte din fortrydelsesret, skal du give en skriftlig meddelelse til leverandøren via post eller e-mail. Du skal give dit ordrenummer og detaljer om de bestilte varer. Indberetning via telefon er ikke tilstrækkelig. Besøg venligst Tilfredshedsgaranti for mere information.
5.3 I tilfælde af en vare er fejlbeskrevet og du benytter din fortrydelsesret efter at varerne er blevet leveret til dig (og inden 30 dage) vil du blive gjort ansvarlig for at returnere varen for egen regning. Vi vil også trække vores oprindelige forsendelsesomkostninger fra, før vi refundere din betaling. Varerne skal returneres til den afsenderadresse, som vi giver dig, når du kontakter os. Du skal udvise rimelig omhu, for at sikre, at varerne ikke bliver beskadiget, mens de er i din varetægt eller under returforsendelse. Du skal returnere alle delene, de skal være ubrugt og de skal være i en tilstand, hvor det er muligt at sælge dem i deres originale emballage. Hvis de returnerede varer er ufuldstændige, er brugt eller beskadiget, er vi ikke i stand til at acceptere din returnering.
5.3.1 Hvis du underretter os om eventuelle fejl eller fejlbeskrevede varer (inden for 72 timer efter modtagelse) vil vi enten afhente varerne fra dig eller bede dig om at returnere varen selv og refundere dig for rimelige forsendelsesomkostninger.
5.3.2 Det er afgørende at du tager billeder af de beskadigede genstande og sender disse til vores kundeserviceteam.
5.4 Når du har meddelt leverandøren, at du ønsker at annullere en handel, vil vi tilbagebetale eller give et tilgodebevis, indenfor 14 dage efter vi har modtaget de returnerede varer, med fradrag af eventuelle forsendelsesomkostninger.
5.5 Med undtagelse af de tilfælde, hvor en vare er fejlbeskrevet, hvis du returnerer varen i den originale indpakning og emballage, vil vi tilbagebetalte det fulde beløb, med fradrag af eventuelle leveringsomkostninger som er afholdt af sælgeren.
5.6 Med undtagelse af de tilfælde hvor en vare er fejlbeskrevet, hvis du ikke returnere varerne, kan leverandøren opkræve et beløb, der dog ikke overstiger de direkte omkostninger til inddrivelse af varer.
5.7 Alle defekte elementer vil blive undersøgt, når de vender tilbage. Hvis de er defekte, sender vi en udskiftning og refundere forsendelsesomkostninger til kunden. Finder vi ud af at varen er i god stand, men brugt, kan vi ikke erstatte den, men sender den således tilbage til kunden.

6.1 Alle håndklæderadiatorer og radiatorer der sælges har 5 års garanti fra købsdatoen (medmindre andet er angivet). Alt tilbehør (el-patroner og ventiler) har 2 års garanti fra købsdatoen (medmindre andet er angivet). Denne garanti påvirker/bryder ikke med dine lovbestemte forbrugerrettigheder.
6.2 Denne garanti gælder ikke for eventuelle skader på varen, som følge af slid og ælde, selvforskyldt skade, ulykke, forsømmelse af dig eller nogen tredjepart, brug på anden måde end som anbefalet af leverandøren, eller enhver reparation, som er foretaget uden leverandørens godkendelse.
6.3 Hvis dine varer er beskadiget ved leveringen, skal du meddele det skriftligt til vores kundeserviceteam via e-mail (info@håndklæderadiator.dk) indenfor 72 timer. Senere krav kan ikke accepteres.
6.4 Hvis en vare udvikler en defekt under garantien, eller hvis du har andre klager over varer, bør du underrette leverandøren skriftligt via e-mail (info@håndklæderadiator.dk), så hurtigt som muligt, men under alle omstændigheder indenfor 24 timer efter den dato, hvor du opdager skaden, fejlen eller har en klage over en specifik ting.
6.5 Garantien gælder kun for køberen og kan ikke blive videregivet til tredjepart.
6.6 Kunden er selv ansvarlig for eventuel nødvendig vedligeholdelse.

7.1 Hvis du er kunde, vil leverandøren ikke hæfte for dig for eventuelle tab eller skader i tilfælde, hvor:
7.1.1 Der er ikke noget brud på en juridisk forpligtelse, hvor leverandøren eller andre ansatte skylder dig noget;
7.1.2 Hvis tab eller skader er pådraget, som resultat af en sådan misligholdelse;
7.1.3 En stigning i tab eller skade, som følge af et brud af denne kontrakt.
7.2 Intet i disse betingelser udelukker eller begrænser leverandørens ansvar for død eller personskade, forårsaget af leverandører uagtsomhed.
7.3 Håndklæderadiator.dk er kun en onlineforhandler. Vi er ikke eksperter i forhold til de tekniske områder med hensyn til varmeteknik, vvs eller badeværelsesinstallationer. Alle vores medarbejdere er blevet instrueret til ikke at give nogle præcise tekniske oplysninger til kunder. Tekniske spørgsmål skal rettes til en kvalificeret håndværker på det pågældende område, så som en kvalificeret elektriker eller installatør. Du er som kunde indforstået med ikke at tage imod tekniske oplysninger fra medarbejdere fra håndklæderadiator.dk alene og uden at kontrollere oplysningerne med en kvalificeret håndværker først. Håndklæderadiator.dk er ikke ansvarlig for eventuelle skader som følge af sådanne oplysninger.

8.1 Leverandøren vil tage alle rimelige forholdsregler for at holde detaljer fra din bestilling og betaling sikker, men med mindre leverandøren er uagtsom, vil leverandøren ikke være ansvarlig for uautoriseret adgang til oplysninger fra dig.
8.2 Medmindre det er nødvendigt i forhold til leveringen(f.eks. til kurerfirmaet), vil håndklæderadiator.dk ikke videregive kunders personlige oplysninger til tredjepart.
8.3 Du giver hermed tilladelse til at vi kan kontrollere dine personlige oplysninger med din bank, hvis vi har rimelig mistanke om svindel med kreditkort.

9.1 Kundetilfredshed er vores første prioritet. Desværre og mod alle forventninger, kan det til tider ske, at en kunde kan føle sig uretfærdigt behandlet. Skulle dette være tilfældet, accepterer du at kontakte vores kundeserviceteam først, før du udgiver/publicerer nogle kommentarer til websider, blogs eller på andre online fora. Lad os over en periode på 14 dage undersøge problemet og derefter komme tilbage til dig skriftligt. Hvis du stadig er utilfreds efter dette, accepterer du at skrive vores uforkortede svar i alle dine publikationer. Alle publikationer der indeholder falske oplysninger om Håndklæderadiator.dk eller deres personale blive retsforfulgt for injurier.

10.1 Alle rettigheder i forhold til webdesign, tekst, fotografier, grafik og andet indhold tilhører håndklæderaditor.dk eller vores licensgivere. Besøg venligst Meddelelse om ophavsret for mere information.